среда, 20 июля 2022 г.

 

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა რუსული ენა

 

მოსწავლე:დათო პაშკინი

 

მასწავლებელი: ლეილა მალაყმაძე

 

კლასი 5    

მოსწავლის ცოდნის აქტუალური დონის აღწერა

ცნება

ზეპირი კომმუნიკაცია

 

 

 

მოსწავლის მიღწევა

მკვიდრი წარმოდგენები

სწავლის შედეგები

ზეპირი  კომუნიკაცია

( შედეგები : 1, 2, 3 ,4 , 5)

წარმატებული ზეპირი კომუნიკაცია გულისხმობს საკომუნიკაციო სიტუაციის მახასიათებლების (მაგ.,  რა არის კომუნიკაციის თემა, რა მიზანი მაქვს, ვინ არის ჩემი მსმენელი, სად მიმდინარებს კომუნიკაცია, როგორია კომუნიკაციის ფორმა, ჟანრი) გათვალისწინებას, მათი შესაბამისი  ენობრივი  საშუალებებისა ( მაგ., სამეტყველო მოქმედებებილექსიკის, გრამატიკული საკითხების) და არავერბალურ ხერხების გამოყენებას;

 

2. საკომუნიკაციო ამოცანების წარმატებით გადასაჭრელად საჭიროა სათანადო  სტრატეგიების   გამოყენება   ზეპირი კომუნიკაციის  მომზადების სხვადასხვა ეტაპზე და  ზეპირი კომუნიკაციის დროს;

 

3.ზეპირ  მეტყველებაში წინსვლა დამოკიდებულია  სტრატეგიულობაზე და  არა - თანდაყოლილ უნარზე.

 

 

IIუცხ.დაწყ.(II)2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებებისა და ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა თუ მახვილების დაცვით წარმოთქმა.

 

IIუცხ.დაწყ.(II)3. სტანდარტით განსაზღვრულ თემატიკაზე მარტივი ენით ინტერაქცია და

რამდენიმე წინადადებიანი მონოლოგის წარმოთქმა

 

მოსწავლეს ახდენს მოსმენილი ბგერების,სიტყვების ჟღერადობის,ინტონაციის მიბაძვა-განმეორებას.  ღებულობს მონაწილეობას ინტერაქციაში.

უჭირს 2,3 სიტყვიანი წინადადებით  უპასუხოს მარტივ შეკითხვებს.ვერ იყენებს მიმართვის თავაზიან ფორმებს.უჭირს უცხოურ ენაზე გადმოსცეს სათქმელი სასწავლო პროცესში წარმოქმნილ პრობლემებთან დაკავშირებით.(მაგ. ვერ გავიგე,ეს რას ნიშნავს და სხვა).

 

 

 

 

ცნება:

წერითი კომუნიკაცია(კითხვა და წერა).

უჭირს ბეჭდური და

ნაწერიასოების გარჩევა.უჭირს ასოების, ასოთშენაერთების,მარცვლების  გახმოვანება. უჭირს კალიგრაფიისა და მართლწერის ელემენტარული ნორმების დაცვა.ვერ წერს კარნახით ნასწავლ ასოებს.

წერითი კომუნიკაცია;

 

1. წარმატებული წერითი კომუნიკაცია გულისხმობს საკომუნიკაციო სიტუაციის მახასიათებლების (მაგ.,  რა არის კომუნიკაციის თემა, რა მიზანი მაქვს, ვინ არის ჩემი მსმენელი, სად მიმდინარეობს კომუნიკაცია, როგორია კომუნიკაციის ფორმა, ჟანრი) გათვალისწინებას, მათი შესაბამისი  ენობრივი   ( მაგ., სამეტყველო მოქმდებებილექსიკის, გრამატიკულ საკითხების) და წერილობითი კომუნიკაციის  გრაფიკულ-მაორგანიზებელი საშუალებები გამოყენებას;

2. საკომუნიკაციო ამოცანების წარმატებით გადასაჭრელად საჭიროა სათანადო  სტრატეგიების   გამოყენება   წერითი კომუნიკაციის  მომზადების სხვადასხვა ეტაპზე და  წერითი კომუნიკაციის დროს.;

 

3. წერით  მეტყველებაში წინსვლა დამოკიდებულია  სტრატეგიულობაზე და  არა - თანდაყოლილ უნარზე.

 

IIუცხ.დაწყ.(II)5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს გაწაფულად კითხვა.

 

IIუცხ.დაწყ.(II)7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს მოდელის ან კონკრეტული საყრდენების მიხედვით ნასწავლ თემატიკაზე მცირე მოცულობის ტექსტების შედგენა.

 

ცნება:კულტურათა დიალოგი

ვერ ანსხვავებს მისალმება-დამშვიდობების თავაზიან და ფამილარულ ფორმებს. არ იცის,რომ სხვადასხვა ქვეყანაში არსებობს მისალმების სხვადასხვა

ფორმა.იცის, რომ

არსებობს

სხვადასხვა

ენები და ასახელებს

რუსულს, ინგლისურს.

უცხოური ენის შესწავლა გვეხმარება  სხვადასხვა ქვეყნის კულტურებს შორის არსებობული  მსგავსებებისა  და განსხვავებების აღმოჩენაში.  

განსხვავებულ  ენასა და კულტურაზე დაკვირვება გვეხმარება საკუთარი ენისა და კულტურის  უკეთ გაგებასა და გაცნობიერებაში.

IIუცხ.დაწყ.(II)9. საკუთარი და უცხო კულტურის

ამოცნობა და სოციოკულტურული კონტექსტების შედარება.

IIუცხ.დაწყ.(II)10. მოსწავლემ უნდა შეძლოს თანატოლებთან და მასწავლებელთან ერთად სხვადასხვა ტიპის პროექტების დაგეგმვა და განხორციელება.

 

ცნება:

 

 

 

 

ცნება:

 

 

 

               

 

გრძელვადიანი მიზნები

გრძელვადიანი მიზნები

 

მოსწავლემ უნდა გააცნობიეროს

მოსწავლემ უნდა შეძლოს

 

ცნება: ზეპირი კომმუნიკაცია

 

 

1.წარმატებული ზეპირი კომუნიკაცია გულისხმობს საკომუნიკაციო სიტუაციის მახასიათებლების გათვალისწინებას ,მათი შესაბამისი ენობრივი საშუალებებისა და ვერბალური ხერხების გამოყენებას.

მოსმენილი ბგერების,სიტყვების,ჟღერადობის,ინტონაციის,წარმოთქმის მიბაძვა.

მარტივ კითხვებზე პასუხი.მიმართვის თავაზიანი ფორმების გამოყენება.მისალმების თავაზიანი ფორმების გამოყენება.

ცნება: წერითი კომუნიკაცია

 

2. წარმატებული წერითი კომუნიკაცია გულისხმობს საკომუნიკაციო სიატუაციის მახასიათებლების გათვალისწინებას.

ბეჭდური და ნაწერი ასოების გარჩევა.ასოების კოპირება-დაწერა.

კალიგრაფიისა და მართლწერის ელემენტარული ნორმების დაცვა.

 

ცნება:

კულტურათა დაილოგი

 

 

 

უცხოური ენის შესწავლა გვეხმარება  სხვადასხვა ქვეყნის კულტურებს შორის არსებული  მსგავსებებისა  და განსხვავებების აღმოჩენაში.

განსხვავებულ  ენასა და კულტურაზე დაკვირვება გვეხმარება საკუთარი ენისა და კულტურის  უკეთ გაგებასა და გაცნობიერებაში.

 

გაიგოს,როგორ ესალმებიან ერთმანეთს სხვადასხვა კულტურის წარმომამდგენლები.მაგალითად: იაპონიაში- შეტყუპებული ხელისგულები მკერდთან და გვერდზე დახრილი თავი; ჩრდილოეთ ამერიკის ინდოელები-მხარს ზემოთ აწეული ხელის მტევანი;თანამედროვე ევროპული_მარჯვენა ხელის ჩამორთმევა.

 

ცნება:

 

 

 

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალება, მოკლევადიანი მიზნები, აქტივობები

თემა/მიმართულება:  <<მხიარული ანბანი>> (Веселая азбука).  წერითი მეტყველება.

  # 1 კომპლექსური დავალება

კომპლექსური დავალების განხორციელების პერიოდი: 8-10 საათი

გრძელვადიანი მიზნები

საკითხი/საკითხები: საანბანო წიგნის შექმნა თემაზე <<მხიარული ანბანი>>.

კომპლექსური დავალება

მოკლევადიანი მიზნები

წარმატებული წერითი კომუნიკაცია გულისხმობს საკომუნიკაციო სიატუაციის მახასიათებლების გათვალისწინებას.

მოსწავლის მიღწევები:

1.ბეჭდური და ნაწერი ასოების გარჩევა.ასოების კოპირება-დაწერა.

2. კალიგრაფიისა და მართლწერის ელემენტარული ნორმების დაცვა.

ეტაპები, აქტივობები, რესურსები

აქტივობა #1 მოსწავლისათვის კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა.( რომელი ასოები უნდა დაწეროს? როგორ?რა მასალა უნდა გამოიყენოს?)

 

აქტივობა #2 მასწავლებელი დამატებით აჩვენებს მოსწავლეს ვიდეოს,რათა დაეხმაროს მას ამოცანის შესრულებაში.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7IbVmn-mIjI

 

აქტივობა #3  მასწავლებელი გზადაგზა ეხმარება მოსწავლეს აქტივობების ( ასოების დახატვა,ამოჭრა,დაწებება) შესრულებაში.

 

აქტივობა # 4 მასწავლებელი სთავაზობს მოსწავლეს 5 სიტყვას ,რომელიც იწყება ამ ასოებით მზა ნახატები.

( Арбуз, Озеро ,Утка , Экарус,  Игрушка).

 

აქტივობა # 5 მასწავლებელი სთავაზობს მოსწავლეს მზა ნახატებს.მოსწავლემ უნდა ამოჭრას ნახატები  და დააწებოს შესაბამის ასოსთან.

           აქტივობა # 6 შესრულებული დავალების პრეზენტაცია-                    განხილვა.

       მოსწავლე  კლასს წარუდგენს თავის ნაშრომს,

   სადაც გამოსახული აქვს  ნასწავლი ასოები და ასახელებს საგნებს.

პრეზენტაციის შემდგომი კითხვები: შენი აზრით, როგორი პრეზენტაცია გამოგივიდა? რა გაგიადვილდა? რა პრობლემას წააწყდი? როგორ დაძლევ მომავალში მსგავს პრობლემას?

რესურსები: თაბახის ფურცლები,ფლომასტერები,მზა ნახატები,წებო,მაკრატელი,საწერკალამი,ფანქარი.

https://www.youtube.com/watch?v=7IbVmn-mIjI

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალება -

საანბანო წიგნი თემაზე: ,,მხიარული ანბანი“ -,,Веселая азбука“

კომპლექსური დავალების პირობა:

დაწერე ანბანის 5 ასო ,ამოჭერი და დააწებე თაბახის ფურცელზე. ამოჭერი მზა ნახატები და დააწებე შესაბამის ასოსთან.გააკეთე პრეზენტაცია.

მოსწავლემ უნდა შეძლოს

დაწერე ასოები და ამოჭერი.დააწებე მზა ასოები თაბახის ფურცელზე.

ნახე ვიდეო,რომელიც გაგიადვილებს დავალების შესრულებას.

გთავაზობ მზა ნახატებს.ამოჭერი ისინი,დაასახელე რას ხედავ.

თაბახის ფურცელზე შესაბამის ასოსთან დააწებე  შესაბამისი სურათი.(სიტყვა ,რომელიც იწყება მოცემული ასოთი).

გააკეთე ნამუშევრის პრეზენტაცია.

 

 

 

 

 

    

 

 

                                                                             

 

      А                                         У                                       И

 

 Арбуз                                        Утка                                     Игрушка

 

 

                                                                   

 

 

                                                                                        

        

 

 

 

 

 

         

             О                                                                  Э

        Озеро                                                              Эскимо

 

                            

                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

მოსწავლის პროგრესის შეფასება

რას ვაფასებ?

სოლო ტაქსონომიის დონე

მოსწავლის შესრულების აღწერა

განმავითარებელი უკუკავშირი

  აბსტრაქტული

  მიმართებითი

  მულტისტრუქტურული

  უნისტრუქტურული

  პრექსტრუქტურული

 

 

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალება, მოკლევადიანი მიზნები, აქტივობები

თემა/მიმართულება:  კომიქსი თემაზე ზოოპარკში ,,В  зоопарке,,.

 

 

  # 2 კომპლექსური დავალება

კომპლექსური  დავალების განხორციელების პერიოდი: 8-10 საათი

გრძელვადიანი მიზნები

საკითხი/საკითხები:

კომპლექსური დავალება

მოკლევადიანი მიზნები

წერითი კომუნიკაცია

წარმატებული წერითი კომუნიკაცია გულისხმობს საკომუნიკაციო სიატუაციის მახასიათებლების გათვალისწინებას.

 

მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

ბეჭდური და ნაწერი ასოების გარჩევა.ასოების კოპირება-დაწერა.

კალიგრაფიისა და მართლწერის ელემენტარული ნორმების დაცვა.

ზეპირი კომუნიკაცია

წარმატებული ზეპირი კომუნიკაცია გულისხმობს საკომუნიკაციო სიტუაციის მახასიათებლების გათვალისწინებას ,მათი შესაბამისი ენობრივი საშუალებებისა და ვერბალური ხერხების გამოყენებას.

მოსმენილი ბგერების,სიტყვების,ჟღერადობის,ინტონაციის,წარმოთქმის მიბაძვა.

 

ეტაპები, აქტივობები, რესურსები

 

აქტივობა # 1 მოსწავლისათვის კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა.

აქტივობა # 2 როგორ შევქმნა კომიქსი.

.როგორ ფიქრობ, რას ნიშნავს სიტყვა კომიქსი?

. გსმენია მის შესახებ ან გინახავს?

. რა არის ღრუბელი?

. რა იწერება ღრუბელში?

აქტივობა # 3 ახალი ლექსიკური ერთეულების გაცნობა /წინარე ცოდნის გააქტიურება.

რესურსები  https://learningapps.org/1188951

 

აქტივობა # 4 წაიკითხე,გაიმეორე და დაიმახსოვრე ზოოპარკის ბინადართა სახელები.

https://www.youtube.com/watch?v=nr3CAGuUd-4

აქტივობა # 5 Подпиши картинки

https://learningapps.org/1188951

აქტივობა #  6თაბახის ფურცელი გაყავი 2 ნაწილად.აირჩიე 2 გარეული ცხოველი.ღრუბელში (ცხოველების ფიქრები) ჩაწერე იმ საკვების დასახელება,რომლზეც ცხოველი ფიქრობს.

აქტივობა # 7 კომიქსის წარდგენა.

კითხვების ბანკი

 რთული იყო კომიქსის შექმნა?

რა გაგიჭირდა?

რა იყო ადვილი?

რა ახალი ინფორმაცია გაიგე გარეულ ცხოველებზე?

კიდევ რისი გაგება გსურს.?

რესურსები: თაბახის ფურცელი,საწერკალამი,მზა ნახატები,მაკრატელი,ფანქარი.

https://learningapps.org/1188951

https://www.youtube.com/watch?v=nr3CAGuUd-4

 

კომპლექსური დავალება -

კომიქსი თემაზე: ,,ზოოპარკში“- ,,В зоопарке“

 

კომპლექსური დავალების პირობა:

თაბახის ფურცელი გაყავი ორ ნაწილად.აირჩიე 2 გარეული ცხოველი,ღრუბელში ჩაწერე იმ საკვების დასახელება,რომელზეც ცხოველი ფიქრობს.

მოსწავლემ უნდა შეძლოს

 

დახედე რესურსს, დაასეხელე და ჩაწერე ზოოპარკის ბინადართა სახელები.

ნახე ვიდეო ზოოპარკის ბინადრებზე,გაიმეორე სიტყვები.

აირჩიე შნთვის სასურველი 2 ცხოველი,ღრუბელში ჩაწერე რაზე ოცნებობს ცხოველი.

გააკეთე პრეზენტაცია

 

 

 

 

                                                                              

 

                              

                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მოსწავლის პროგრესის შეფასება

რას ვაფასებ?

სოლო ტაქსონომიის დონე

მოსწავლის შესრულების აღწერა

განმავითარებელი უკუკავშირი

  აბსტრაქტული

  მიმართებითი

  მულტისტრუქტურული

  უნისტრუქტურული

  პრექსტრუქტურული

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий